suplimentele alimentare

Care suplimente alimentare sunt cu adevarat bune pentru organism? Putem avea beneficii concrete daca le consumam? Ei bine, depinde. Depinde de ce probleme ai, de ce fel de suplimente alegi, de unde le iei si asa mai departe. Si pentru ca sanatatea este intotdeauna mai importanta decat orice altceva, vom incerca cu aceasta ocazie sa separam adevarul de fictiune si sa facem putina lumina si in ceea ce priveste suplimentele alimentare.

1. Ulei de peste pentru creier si inima

E bun! De ce? Pentru ca uleiul de peste e bogat in DHA si EPA, acid docosahexaenoic si eicosapentaenoic.

Pestii grasi, precum macroul, heringul, somonul, sardinele si tonul, reprezinta o sursa bogata de omega-3. Avem nevoie de acesti compusi din uleiul de peste pentru dezvoltarea creierului, pentru sanatatea acestuia dar si pentru mentinerea in valori normale sau chiar reducerea trigliceridelor, a grasimilor din sange care ne afecteaza sistemul cardio-vascular.

Doza recomandata: 200 miligrame pe zi.

suplimentele alimentare cu vitamine

2. Fructele de acai berry si cura de slabire

Ajuta dar nu sunt salvatorii de care avem nevoie. Fructele de acai berry sunt foarte bogate in antioxidanti similari celor din zmeura si mure, alte fructe minune.

Iar antioxidantii sunt razboinicii naturali care lupta impotriva radicalilor liberi care ataca ADN-ului, predispunandu-ne la boli si la imbatranire rapida.

In concluzie, fructele acai sunt bune pentru sanatate dar nu trebuie sa te bazezi doar pe ele daca vrei sa iti mentii trupul sanatos sau sa scazi in greutate.

Doza recomandata: 1000 miligrame pe zi sub forma de pastile, 10.000 de miligrame pe zi sub forma de fructe sau sucuri naturale.

Vezi si...  Cum să alegi un program de slăbire

3. Coenzima Q10 si sanatatea inimii

Coenzima Q10, este un antioxidant care se regaseste in aproape fiecare celula din organism si joaca un rol important in generarea de energie. Aceasta grasime solubila poate reduce de asemenea semnele imbatranirii, atenuand ridurile, potrivit unui studiu realizat in anul 2010 de catre o echipa de cercetatori din Tailanda.

Studii preliminare ne releva de asemenea faptul ca aceasta coenzima Q10 poate ajuta si la reducerea tensiunii arteriale, ori ca ar putea ajuta la tratarea cu succes a bolilor de inima. Nu sunt insa suficiente dovezi pentru a sustine aceste informatii insa.

Gasim coenzima Q10 in fel si fel de alimente, dintre care cele mai bune si mai la indemana este carnea de peste dar si alte tipuri de carne.

Doza recomandata: doar la sfatul medicului.

4. Resveratrol – Ajutor pentru a imbatrani sanatos!

Acest element este un antioxidant natural pe care il gasim din plin in pielita strugurilor rosii. Resceratrolul se gaseste de aceea si in vinul rosu si poate proteja arterele de blocaje cauzate de acumularile de grasime si colesterol.

Studiile realizate pe animale au relevat faptul ca resveratrolul mareste durata de viata a viermilor si a mustelor. Alte studii pe de alta parte, sugereaza ca acest element poate lupta cu succes si impotriva cancerului sau a maladiei Alzheimer.

Un studiu realizat in anul 2009 la universitatea din Wisconsin pe soareci de laborator, ne releva in mod absolut suprinzator ca vinul, in cantitati mici dar zilnice mareste durata de viata la fel ca si consumul scazut de calorii. Probabil de aceea gasim resveratrolul si sub forma de pastile si suplimente alimentare in majoritatea magazinelor de profil.

Vezi si...  Simptomele creșterii excesive a ciupercilor în organism

Doza recomandata: Nimeni nu a reusit inca sa determine care sunt cantitatile minime si maxime de resveratrol pe care le putem consuma zilnic. Daca iti place vinul, poti consuma cate un pahar pe zi.

5. Frunza de maslin si efectul ei anti-imbatranire

Un supliment promitator!
Frunza de maslin, disponibila pe piata sub forma de capsule, extract, ceai sau pudra este prezentata ca fiind excelenta pentru incetinirea procesului de imbatranire, imbunatatirea sistemului imunitar si lupta contra unora din cele mai comune bacterii si virusi.

Desi efectele sale anti-imbatranire nu au fost dovedite inca de catre oamenii de stiinta, aflam despre frunza de maslin ca e foarte eficienta in reglarea tensiunii arteriale si reducerea nivelului de colesterol din sange. Acelasi lucru il putem spune si despre uleiul de masline, care contine si antioxidantii de care avem nevoie pentru a lupta contra radicalilor liberi si a avariilor pe care acestia le produc la nivelul tesuturilor si al creierului. Daca analizam ideea de imbatranire in raport cu maladiile degenerative precum Alzheimer, putem spune ca intr-adevar, frunza de maslin si uleiul de masline pot ajuta la incetinirea acestui proces si marirea sperantei de viata.

Doza recomandata: 500 miligrame zilnic

6. Echinacea si raceala comuna

Eficienta dar nu definitiva
Foarte multi spun ca echinacea este cel mai eficient medicament natural folosit in tratarea si prevenirea gripei si a racelii comune. O fac argumentand ca numarul zilelor de convalescenta este semnificativ mai redus la persoanele care consuma aceasta planta. Studiile insa nu ii sprijina si nici nu ne ofera vreo dovada clara si concreta in acest sens. Pe unii pare sa ii ajute, pe altii nu. In concluzie, daca incerci sa tratezi raceala cu echinacea, e un joc al hazardului. Te poate ajuta sau nu, in functie de propriul tau organism si propriile tale predispozitii, ori capacitatea sistemului imunitar de a face fata microbilor, bacteriilor si virusilor din jur.

Vezi si...  10 cauze ale tusei care nu au legătură cu răceala

Doza recomandata: Sunt produse diferite pe piata, nu ne ramane decat sa urmam dozajele inscriptionate pe suplimentele alimentare (pe cutii).