alimente pentru artrită

10 cele mai bune alimente pentru artrită

importdirect.ro

O persoană care suferă de artrită știe foarte bine cât de periculoasă este această boală și cât de puternic poate distruge articulațiile. Patologia este însoțită de durere intensă. Zona afectată este foarte umflată, mișcările în articulație aduc disconfort. Artrita se poate dezvolta la oricine, indiferent de sex sau vârstă.

Există multe varietăți de artrită. De exemplu, osteoartrita, în care apar modificări degenerative-distrofice la nivelul articulațiilor, artrita reumatoidă cauzată de procese autoimune din organism, artrita post-traumatică etc. Tratamentul în fiecare caz este selectat individual. Cu toate acestea, există alimente care vor ajuta la reducerea intensității inflamației și vor face ca pacientul să se simtă mai bine. O dietă compusă corespunzător poate reduce intensitatea durerii chiar și fără a lua medicamente. Prin urmare, au fost efectuate numeroase studii pe această temă. Datorită cercetărilor științifice, a fost posibil să identificăm 10 alimente pe care ar trebui să le consume persoanele cu artrită.

10 cele mai bune alimente pentru artrită

Pește de mare uleios

Acizii Omega-3 sunt prezenți în soiurile grase de pește de mare. Au un efect antiinflamator pronunțat.

Oamenii de știință recomandă persoanelor care suferă de artrită să mănânce în mod regulat somon, macrou, sardine și păstrăv. Dacă nu este posibil să le includeți sistematic în meniu, atunci puteți utiliza suplimente alimentare. O analiză a 17 studii a constatat că suplimentarea cu acizi grași omega-3 a ajutat la reducerea durerilor articulare și la creșterea amplitudinii de mișcare. Acest lucru vă permite să încetați să luați unele analgezice sau să reduceți doza acestora [1].

Peștele gras este o sursă excelentă de vitamina D, așa că consumul regulat poate ajuta la prevenirea deficienței de vitamina D. Această vitamină este importantă pentru țesutul osos al copiilor și adulților. O serie de studii care au fost efectuate în ultimii ani au arătat că artrita reumatoidă poate fi asociată cu niveluri scăzute de vitamina D în organism.

Se recomandă să includeți cel puțin 2 porții de pește gras pe săptămână în meniul dvs. Numai în acest fel va fi posibil să obțineți beneficiul maxim de pe urma acestui produs și să experimentați pe deplin proprietățile antiinflamatorii ale Omega-3.

Ghimbir

ghimbir

Ghimbirul nu este doar un adaos aromat la băuturi și mâncăruri. S-a dovedit că acest produs ajută la ameliorarea simptomelor artritei.

În 2001, oamenii de știință au evaluat efectul extractului de ghimbir asupra pacienților cu osteoartrită a genunchiului. Deja după 2 luni, 63% dintre pacienți au simțit o îmbunătățire. Au avut o reducere semnificativă a durerilor de genunchi.

Datorită experimentelor științifice, s-a putut stabili că componentele active ale ghimbirului blochează producția de substanțe care contribuie la dezvoltarea inflamației în organism.

Prin urmare, se poate considera dovedit că utilizarea ghimbirului sub formă proaspătă, pulbere sau uscată ajută la reducerea inflamației și ajută la reducerea simptomelor artritei.

Usturoi

Usturoiul este un aliment care ajută la menținerea sănătății articulațiilor. Datorită mai multor studii, s-a constatat că componentele sale constitutive au proprietăți antitumorale. Usturoiul conține compuși care pot reduce riscul de a dezvolta boli de inimă și demență.

Într-un studiu, oamenii de știință au analizat tiparele nutriționale ale 1.082 de gemeni. Ei au descoperit că acei frați care au mâncat mai mult usturoi au avut un risc mai mic de a dezvolta osteoartrita de șold. Este probabil ca toate acestea să se datoreze proprietăților antiinflamatoare ale usturoiului.

Spanac

Frunzele de spanac sunt o sursă valoroasă de vitamine și minerale. De asemenea, conțin compuși care pot reduce răspunsul inflamator în artrită. Cu cât o persoană include mai des spanacul în dieta sa, cu atât este mai mic riscul de a se confrunta cu boli articulare.

Spanacul este o sursă de antioxidanți. Se știe de mult că aceste substanțe sunt benefice pentru organism. Îl ajută să neutralizeze radicalii liberi și să reducă inflamația. În ceea ce privește tratamentul artritei, o substanță numită kaempferol are o importanță deosebită. Aportul său regulat în organism ajută la reducerea nivelului de anticorpi care contribuie la dezvoltarea inflamației la nivelul articulațiilor.

Studiul proprietăților benefice ale kaempferolului a permis să se stabilească că acest antioxidant este un agent profilactic excelent care previne dezvoltarea osteoartritei.

Broccoli

S -au spus multe despre beneficiile pentru sănătate ale broccoli. Cu toate acestea, nu toată lumea știe că această legumă verde ajută la a face față simptomelor artritei. Oamenii de știință au reușit să afle acest lucru doar după o analiză amănunțită a sistemului de nutriție a peste 1000 de femei. Ei au descoperit că broccoli a ajutat la reducerea șanselor de a dezvolta inflamație în articulații.

Nuci

Nucile sunt bune pentru sănătatea umană în general și pentru articulații în special. Prin urmare, s-au făcut multe cercetări în acest sens. Oamenii de știință au analizat 13 studii și au descoperit că nucile ajută de fapt la combaterea inflamației. Acest lucru este posibil datorită faptului că conțin acizi grași omega-3, care ajută la reducerea inflamației articulațiilor.

Unul dintre experimente a fost realizat cu participarea pacienților care suferă de artrită reumatoidă. Au fost împărțiți în 2 grupe. Primul grup de participanți a luat suplimente de omega-3, iar al doilea grup a luat ulei de măsline. Acei pacienți care au primit Omega-3, s-au plâns mai rar de dureri la nivelul articulațiilor. Acest lucru le-a permis să reducă doza de medicamente pe care le-au luat pentru a opri răspunsul inflamator.

În ceea ce privește nucile în sine, acestea, ca sursă de Omega-3, pot ajuta în tratamentul artritei. Acest lucru nu înseamnă însă că pot înlocui medicamentele recomandate de medic.

Fructe de pădure

fructe de padure

Fructele de pădure dețin recordul pentru vitamine, minerale și antioxidanți printre alimentele vegetale. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că consumul lor ajută la combaterea inflamației din organism.

Un studiu global a inclus 38.176 de femei. Ele au mâncat 250 g de căpșuni de două ori pe săptămână. Oamenii de știință au descoperit că nivelul lor de autoanticorpi care provoacă dezvoltarea poliartritei reumatoide a fost cu 14% mai mic decât la acei pacienți care nu au mâncat fructe de pădure.

Beneficiile căpșunilor se datorează rutinei sale constitutive și quercetinei. Aceste substanțe sunt antioxidanți puternici care elimină perfect inflamația. Prin urmare, este logic că fructele de pădure ajută cu succes la combaterea artritei.

Experții recomandă să mănânci nu numai căpșuni, ci și alte fructe de pădure, precum murele și coacăzele negre. Acestea ar trebui incluse în dieta pacienților care suferă de artrită.

Strugurii

Strugurii sunt bogați într-o varietate de nutrienți. Sunt o sursă de antioxidanți valoroși care au proprietăți antiinflamatorii.

Într-un studiu, 24 de bărbați au primit pulbere concentrată de struguri care echivala cu 252 de grame de struguri proaspeți. Grupul de control a primit un placebo zilnic. Experimentul a durat trei săptămâni. După finalizarea sa, s-a constatat că pulberea de struguri ajută de fapt la reducerea nivelului de autoanticorpi inflamatori din sânge.

În plus, strugurii conțin compuși care pot fi utilizați pentru a trata artrita. Un exemplu de astfel de substanță este resveratrolul. Este un antioxidant care este prezent în coaja strugurilor. Din punct de vedere empiric, s-a constatat că resveratrolul are un potențial terapeutic uriaș. Aportul regulat în organism ajută la oprirea procesului de distrugere a articulațiilor cauzat de artrită. Cert este că blochează sinteza proteinelor complexe care provoacă declanșarea proceselor autoimune în organism.

Cu toate acestea, trebuie avut în vedere că toate studiile efectuate folosind doze concentrate de antioxidanți depășesc cu mult cantitatea de substanțe pe care o primește o persoană în viața obișnuită prin consumul unei porții mici de struguri.

Durerea de spate lombara: 7 cauze

Ulei de măsline

Uleiul de măsline este bun pentru oameni. Este prezent în toate dietele și este un produs preferat al nutriționiștilor. În ultimii ani, reumatologii i-au acordat atenție și ei. O serie de studii au descoperit că uleiul de măsline este bun pentru articulații.

Experimentul a fost realizat cu participarea rozătoarelor care suferă de artrită. În fiecare zi, timp de 1,5 luni, li s-a dat ulei de măsline extravirgin. Oamenii de știință au descoperit că simptomele artritei la șoareci au scăzut. Mai mult, ei nu au primit medicamente.

Un alt experiment a fost deja efectuat pe voluntari cu poliartrită reumatoidă. Au fost împărțiți în 2 grupe. Primul grup a primit ulei de pește, iar al doilea grup a primit ulei de măsline. Au fost urmăriți timp de șase luni. Rezultatul experimentului a fost o scădere a intensității răspunsului inflamator în ambele grupuri – cu 38,5% în grupul cu ulei de măsline și cu 40–55% în grupul cu ulei de pește.

Până în prezent, proprietățile benefice ale acestui produs continuă să fie studiate activ.

Suc de vișine

Sucul de vișine este o sursă a unei cantități uriașe de oligoelemente și vitamine. În ultimii ani, a existat un număr tot mai mare de rapoarte conform cărora această băutură ajută la reducerea simptomelor artritei.

Un mic experiment care a implicat câteva zeci de pacienți a constatat că un pahar de suc de vișine pe zi este suficient pentru a reduce semnificativ simptomele artritei.

Participanții la un alt studiu au consumat în mod regulat suc de vișine timp de 21 de zile. Au avut o scădere a nivelului de anticorpi care contribuie la dezvoltarea poliartritei reumatoide.

Este important să bei suc din soiuri de vișine neîndulcite. Combinat cu o dietă sănătoasă și cu celelalte alimente enumerate mai sus, o porție zilnică de suc de vișine poate ajuta la reducerea simptomelor.

Concluzie

Este imposibil să faci față artritei numai cu ajutorul unei alimentații adecvate. Cu toate acestea, unele produse ajută la reducerea simptomelor bolii și chiar opresc progresul acesteia. Prin urmare, acestea trebuie incluse în meniul dumneavoastră, dar nu trebuie să uitați de tratamentul tradițional al artritei.

Vezi și 6 obiceiuri alimentare care iți distrug articulațiile

 


*Articolele de pe acest site au rol informativ! Daca aveți o problemă de ordin medical, vă rugăm sa vă adresați unui specialist!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.