cum scapi de cosmaruri

Nimeni nu este imun la coșmaruri. Ei pot chinui adulți și copii, bărbați și femei, oameni de diverse profesii și etnii. Pentru a nu sări în miez de noapte într-o sudoare rece, trebuie mai întâi să înțelegi de ce pot apărea coșmaruri. După cum se dovedește, există o serie de motive pentru vise urâte, iar unele dintre ele sunt foarte ușor de tratat.

De ce ai coșmaruri

Pot exista multe motive pentru coșmaruri, de regulă, visele înspăimântătoare vin din cauza disconfortului fizic sau moral:

  • Un pat inconfortabil, muzică tare, lumini puternice, supraalimentare (mai ales în combinație cu alcool), surmenaj – acestea și alte surse de disconfort fizic pot provoca coșmaruri.
  • Febra în timpul bolii poate provoca, de asemenea, vise urâte.
  • Stres sever datorat dramei personale sau situației extreme. Dacă nu puteți rezolva o problemă în niciun fel sau nu puteți uita o traumă psihologică de lungă durată sau un resentiment, subconștientul vă va semnala în mod activ acest lucru noaptea sub formă de coșmaruri.
  • Profesie. Atât persoanele care se confruntă cu sânge, moarte, cruzime (medici, militari), cât și reprezentanții profesiilor creative datorită imaginației lor bogate pot suferi de coșmaruri. De aceea nimeni nu este imun la coșmaruri.

Coșmaruri: ce să faci

„Vizionarea” regulată a filmelor de groază în somn este un motiv pentru a vă ajusta obiceiurile și stilul de viață. În primul rând, creați un mediu confortabil pentru un somn sănătos și odihnitor:

  • faceți o plimbare în aer curat seara;
  • aerisiți bine camera în care vă odihniți;
  • nu mâncați în exces noaptea și nu beți alcool (cel puțin trei ore înainte de culcare), este mai bine să beți ceai de plante pentru a calma sistemul nervos;
    faceți băi relaxante;
  • opriți televizorul și porniți muzică plăcută, calmă;
  • nu te uita la filme de groază. Frica și sentimentul de pericol se depun în subconștient;
  • îndepărtați obiectele din cameră care vă distrag atenția sau vă enervează.

Cum să scapi de coșmaruri

Coșmarurile nu sunt doar un vis urât, ci un întreg depozit de informații utile despre viața și experiențele tale. Prin urmare, pentru a scăpa de coșmaruri, în primul rând, trebuie să încerci să descifrezi mesajul despre cauzele anxietății și grijilor pe care le conține visul. Iată 7 sfaturi care vă vor ajuta să faceți față acestei provocări.

cosmar

Spune visul în detaliu

Spune-ți visul în detaliu la persoana întâi și la timpul prezent. De exemplu: „Alerg pe o scară de sticlă. Deodată văd o crăpătură…”.

Fii atent la sentimentele și gândurile tale.

Acum conectează-ți sentimentele cu evenimentele reale care se petrec în viața ta.

Gândește-te la sfârșitul visului

Dacă te-ai trezit brusc și nu ai terminat de urmărit sfârșitul coșmarului (sau nu ti-l amintești), atunci încearcă să-l inventezi. Scrie sau spune cu voce tare la persoana întâi cum ai vrea să se termine acțiunea din acel vis. Cert este că psihicul nostru nu tolerează incompletitudinea. Dacă finalizați acțiunea, chiar și în imaginație, atunci anxietatea va scădea semnificativ.

Desenează-ți coșmarul

Analizează: ce spune această imagine? Ce mesaj transmite acest desen? De la cine vrei sprijin? Toate aceste acțiuni vor ajuta, de asemenea, la reducerea anxietății și la înțelegerea cauzelor viselor urâte.

Nu căuta sens ezoteric într-un coșmar

Amintește-ți că visele sunt doar un produs al creierului tău. Nu căutați sensul magic sau ezoteric în coșmarurile voastre. În timpul unui coșmar, partea inconștientă a psihicului încearcă să facă față sentimentelor dificile pe care le întâlnești în viața reală. Coșmarurile pot fi considerate chiar o funcție utilă, deoarece ajută partea inconștientă a psihicului să facă față stresului, conflictelor interne, evenimentelor traumatice.

Practicați o bună igienă a somnului

  • mergeți la culcare la aceeași oră;
  • respectați o dietă sănătoasă, ultima masă ar trebui să fie cu 2-4 ore înainte de culcare;
  • faceți o scurtă plimbare înainte de a merge la culcare, luați puțin aer curat;
  • trebuie să dormi într-o cameră întunecată, răcoroasă și bine ventilată;
  • alegeți o saltea și pernă confortabilă, precum și haine comode pentru dormit.

Învață să visezi lucid

Oamenii în neuroștiință au demonstrat că visele lucide (LU) sunt într-adevăr posibile. Visul lucid este o stare în care o persoană este conștientă că visează și poate influența intriga lui și acțiunile sale. Gestionându-ți somnul, îți poți „rescrie” coșmarul.

Du-te la un psihiatru sau psiholog

Specialistul va efectua un diagnostic diferențial. Din moment ce coșmarurile pot masca halucinațiile hipnagogice (atunci când senzațiile imaginare, de exemplu, imagini, sunete, atingeri, gânduri, par reale), atacurile de panică nocturne. De asemenea, coșmarurile recurente care duc la insomnie pot fi simptome ale unei tulburări depresive sau anxioase, PTSD (tulburare de stres post-traumatic).

Dacă medicul stabilește că coșmarurile sunt simptome ale unei tulburări mintale, atunci va trata boala de bază. Și coșmarurile, precum simptomele neplăcute, se vor opri. De obicei, coșmarurile însoțesc anxietatea, panica, tulburările depresive și post-traumatice. Pentru tratamentul lor se folosesc tranchilizante (până la 1 lună) și antidepresive moderne.