Dieta nr. 3

Acest sistem de nutriție terapeutică este utilizat pentru constipația acută și cronică asociată cu o încălcare a dietei. Cu o problemă similară se confruntă adesea persoanele care duc un stil de viață sedentar, permit pauze lungi între mese și sunt obișnuite să aibă gustări din mers. De asemenea, acest necaz îi poate afecta pe cei în vârstă și pe cei care nu beau suficient lichid. Dieta numărul trei ajută la eliminarea motivului care a cauzat funcționarea defectuoasă a intestinelor. Puteți rămâne mult timp la un astfel de sistem de nutriție – este complet din punct de vedere fiziologic, cu multe fibre în meniu.

Dieta nr. 3 normalizează metabolismul, stimulează procesele de regenerare a membranelor mucoase și restabilește funcția intestinală afectată. Este necesar să se ia masa de 4-5 ori pe zi în același timp. Pauzele temporare mari între mese sunt inacceptabile. Metoda de prelucrare culinară a produselor are și o anumită valoare medicinală. Când pregătiți garnituri și salate, componentele nu trebuie tocate excesiv – în acest scop este mai bine să folosiți un cuțit sau o răzătoare grosieră.

Dieta nr. 3 pentru constipație

Dacă nu există contraindicații medicale, fructele și legumele se consumă cel mai bine crude, se preferă în special merele, conopida, salata verde, roșiile, dovleceii, morcovii. Cu o toleranță bună, este permisă utilizarea fasolei verzi tinere, mazăre verde, varză albă.

Dieta nr. 3 in constipatie

Alimente permise în dieta nr. 3:

  • Alimente bogate în fibre și anume: varza murată, diverse fructe și legume, leguminoase și cereale.
  • Pesmeți în supe, pâine de grâu din făină integrală, pâine de secară.
  • Supe în bulion slab de pește sau carne fără grăsimi, supe de legume și fructe, supe reci, supe de sfeclă roșie și borș proaspăt de varză.
  • Pește, carne de pasăre și carne de soiuri cu conținut scăzut de grăsimi – copt, fiert.
  • Ulei de măsline, unt, ulei de porumb, floarea soarelui.
  • Un ou pe zi.
  • Fructele și legumele sunt disponibile atât coapte, cât și fierte, precum și crude. Recomandate – prune proaspete sau uscate, caise, smochine, dulceată.
  • Iaurt, brânză de vaci, smântână, lapte.
  • Biscuiți și diverse produse de patiserie.
  • Ceai cu lapte, ceai slab, cafea naturală slabă cu lapte, sucuri de fructe și fructe de pădure.
Vezi si...  12 cele mai sănătoase fructe pentru inimă

Ar trebui excluse:

  • Mâncăruri foarte fierbinți, piure (terci) de cereale.
  • Chifle dulci și pâine făcute din cele mai înalte grade de făină.
  • Pește gras, conserve de pește și carne cu unt, afumături.
  • Sosuri iuți, grăsimi de gătit și animale, ceai tare, cacao, piper, muștar, hrean.
  • Griș, orez alb, vermicelli.
  • Ciuperci, ceapa, usturoi, ridichi.
  • Gutui, afine.
  • Produse cremă, ciocolată.
  • Este interzis consumul de băuturi alcoolice.

Dieta numărul 3: meniu pentru o zi

Un meniu pentru o zi poate arăta astfel: primul mic dejun – terci de hrișcă cu unt, ceai cu lapte, brânză de vaci cu smântână. Al doilea mic dejun – decoct de măceșe (un pahar), morcovi rași cu smântână. Prânz – borș vegetarian cu smântână, varză murată, cartofi fierți și sfeclă, compot de fructe proaspete. Gustare – ceai slab cu miere și pesmeți. Cină – plăcintă cu prune uscate, sarmale vegetariene cu morcovi, ceai slab.

în timpul zilei, puteți mânca 200 g pâine de secară și 50 g zahăr. Mâncărurile trebuie fierte, gătite la abur sau coapte. Alimentele vegetale pot fi consumate fierte sau crude. Poți să ții dieta numărul trei pentru o perioadă destul de lungă, pentru că aduce beneficii pentru sănătate.