obiceiuri alimentare care iți distrug articulațiile

6 obiceiuri alimentare care iți distrug articulațiile

importdirect.ro

Stilul tău de viață și obiceiurile alimentare afectează funcționarea întregului organism, inclusiv starea articulațiilor. O scădere a flexibilității și mobilității acestora se poate datora aportului insuficient de lichide și activității fizice scăzute. Cu toate acestea, pentru a menține articulațiile sănătoase, este important nu numai să mergeți mai des, ci și să vă ajustați dieta. Despre obiceiurile alimentare ce distrug articulațiile și cum să le înlocuim, vorbim în material.

Preferi sucuri proaspete în locul alimentelor integrale?

Fructele și legumele proaspete sunt detergenții naturali ai organismului. La fel și principalii furnizori de vitamine și oligoelemente necesare menținerii sănătății. De asemenea, blochează absorbția excesului de carbohidrați și îmbunătățesc funcționarea tractului gastrointestinal.

Dar pentru ca organismul să primească o cantitate suficientă din toate vitaminele, este important să mănânci legume și fructe întregi. Dar sucurile proaspăt stoarse pot provoca creșteri ale zahărului în organism și pot provoca o deteriorare a stării articulațiilor. Mai mult, nu este recomandat să bei sucuri pe stomacul gol, deoarece pot provoca iritații ale mucoasei gastrointestinale.

Bei adesea băuturi carbogazoase dulci?

Dacă sunteți un consumator frecvent de sucuri carbogazoase, sunt șanse să fiți familiarizat cu balonarea, problemele digestive și schimbările de dispoziție.

Apa dulce carbogazoasă ne amenință corpul nu numai cu obezitatea, ci și cu apariția problemelor cu vasele de sânge și articulațiile. Acest lucru se datorează faptului că acizii, care se găsesc în cantități mari în astfel de băuturi, împiedică intrarea calciului în organism și îl spală din oase. Ca urmare, articulațiile devin fragile.

Pentru a menține sănătatea organismului, trebuie să bei aceste sucuri cât mai rar și să dai preferință apei plate. Astfel, puteți normaliza echilibrul acido-bazic, puteți elimina toxinele din organism și puteți menține elasticitatea și densitatea articulațiilor cât mai mult timp posibil.

Bei mai multe căni de cafea sau ceai zilnic?

Băuturile cu cofeină sunt principalii inamici ai articulațiilor sănătoase. Un exces de purină în organism, un element chimic găsit în cantități mari în cafea și ceai, poate provoca tulburări metabolice și poate crește nivelul de acid uric din organism. Ca urmare, apar probleme articulare și crește probabilitatea de gută.

Există și alte semne care îți spun că bei cafea prea des. De exemplu, suferi de migrene cronice, te simți adesea anxioasă și dormi prost.

Mănânci des fast-food și semifabricate?

Consumul multor alimente cu grăsimi trans, conservanți și potențiatori de aromă afectează negativ starea articulațiilor. Chipsuri, prăjituri, produse de patiserie, burgeri: deși aceste alimente te fac să te simți sătul rapid, ele cresc semnificativ riscul de diabet, obezitate și alte probleme grave.

Dacă nu puteți elimina complet fast-food-ul din dieta dvs., încercați să limitați utilizarea acestuia. Pentru a vă menține articulațiile sănătoase, mâncați mai multe alimente proaspăt preparate sau crude, bogate în micronutrienți și vitamine.

Mănânci multe alimente bogate în gluten?

Prăjituri, paste, cârnați, pâine: aceste alimente sunt adesea bogate în gluten. Acesta este un tip de proteină vegetală greu de digerat de către organism. Nutriționiștii recomandă să consume mai puține alimente bogate în gluten pentru persoanele care au probleme articulare.

Faptul că organismul primește prea mult gluten este avertizat de arsuri la stomac, schimbări frecvente de dispoziție, piele uscată și probleme cu scaunul. Pentru a menține sănătatea articulațiilor și a corpului în ansamblu, încercați să vă normalizați dieta. Și înlocuiți alimentele bogate în gluten cu alternative mai sănătoase fără gluten.

Mănânci o mulțime de alimente bogate în acid uric și oxalic?

Cacao, ficatul, carnea roșie, spanacul și măcrișul au multe beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, abuzul acestor produse poate provoca probleme articulare. Mai ales dacă nu bei suficientă apă curată în fiecare zi.

În timpul tratamentului termic, acidul oxalic formează o sare anorganică care nu este absorbită de organismul nostru. Ca urmare, starea articulațiilor se înrăutățește și există posibilitatea formării de pietre la rinichi. Pentru a vă menține articulațiile sănătoase și pentru a obține magneziul, fierul și vitamina B6 de care corpul dumneavoastră are nevoie, din măcriș, sfeclă, pătrunjel și alte ierburi, încercați să le mâncați proaspete.

Vezi și Cum să alegi un program de slăbire

 


*Articolele de pe acest site au rol informativ! Daca aveți o problemă de ordin medical, vă rugăm sa vă adresați unui specialist!

3 thoughts on “6 obiceiuri alimentare care iți distrug articulațiile”

  1. Pingback: Durerea de spate lombara: 7 cauze • Pro-Sanatate.ro

  2. Pingback: Ulei esențial de bergamotă - beneficii și proprietăți • Pro-Sanatate.ro

  3. Pingback: Totul despre antioxidanți. Alimente bogate în antioxidanți • Pro-Sanatate.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.