combate stresul

Știai că poți face față stresului constant folosind anumite produse? Deși unele dintre alimentele enumerate mai jos le consumăm doar ocazional, ele ajută la gestionarea stresului și te pot ajuta să te simți mai bine în cel mai scurt timp. Deci, ce alimente ameliorează stresul?

Ceai verde

Cui dintre noi nu-i place să se ghemuiască sub o pătură caldă în compania unei cărți bune și a unei cești de ceai? În timp ce aproape orice băutură fierbinte te poate ajuta să te relaxezi, ceaiul verde chiar ameliorează stresul. Această băutură minunată este plină de antioxidanți, despre care se știe că pot reduce stresul din corpul nostru. Cu toate acestea, principalul lucru aici nu sunt doar antioxidanții, există și altceva care ajută la ameliorarea stresului.

Pe lângă proprietățile pozitive deja cunoscute, ceaiul verde conține aminoacidul teanină (L-Teanina). Este unul dintre cei mai puternici aminoacizi și ajută la relaxare și la reducerea nivelului de stres din organism. Studiile au arătat că teanina declanșează unde alfa în creier, care ne calmează.

Avocado

Avocado este plăcut și sănătos din mai multe motive. De exemplu, puteți face măști de față din el. Acest lucru va crește umiditatea pielii și o va ajuta să strălucească. Când folosești ulei de avocado pe părul tău, acesta începe să strălucească incredibil, devenind mătăsos. Printre altele, avocado conține cantitatea necesară de grăsime, care este utilă pentru consumul zilnic. Cu toate acestea, acest produs minunat are încă o proprietate, despre care, din păcate, puțini oameni știu.

Pe lângă gustul său extraordinar și capacitatea de a oferi pielii o nouă viață, avocado este foarte bun pentru ameliorarea stresului, deoarece conține nutrienți precum vitamina E, acid folic și beta-caroten. Dacă ați folosit vreodată vitamina E pentru a reduce pungile sau umflarea ochilor, cu siguranță ați văzut acest efect relaxant în acțiune, doar într-un mod ușor diferit. Avocado conține glutation, care blochează absorbția anumitor grăsimi care pot provoca daune oxidative. Prin urmare, includeți avocado în dieta dvs. sub diferite forme.

Puteți face guacamole din el, îl puteți adăuga la burgeri sau sandvișuri, puteți face salate, precum și sosuri grozave pentru mâncărurile preferate. Daca nu prea iti place gustul de avocado, foloseste un ulei sau un extract – va disparea și stresul, indiferent de tipul de produs consumat. Dar până la urmă, avocado crud funcționează mult mai bine în combaterea stresului și a proastei dispoziții.

Vezi si...  Postul intermitent 16/8. Cum să mănânci de toate și să slăbești

Peşte

Dacă ești un fan al preparatelor din pește, cel mai probabil ești mult mai calm și mai relaxat decât toți ceilalți. De ce? Pentru că peștele are o mulțime de proprietăți utile.

În special, tonul și somonul conțin cantități foarte mari de acizi grași omega-3. Majoritatea dintre noi știm că sunt foarte benefici pentru organism, în special pentru piele și articulații, dar există un alt motiv pentru care acești acizi sunt benefici. S-a dovedit că această substanță reduce și previne creșterea hormonilor de stres, reducând riscul de boli precum bolile de inimă și depresia.

Morcov

Cu toții am văzut cum câinii pot sta întinși ore în șir doar mestecând un os, dar ați acordat vreodată atenție efectului relaxant pe care îl are? Și te-ai întrebat vreodată de ce? Procesul de mestecat ameliorează stresul!

Și aici morcovii pot veni în ajutor pentru noi, oameni buni! Mestecă morcovi și poți simți cu adevărat că tensiunea dispare. În plus, această legumă are o mulțime de alte substanțe utile care sunt foarte benefice pentru sănătate. Cercetătorii raportează, de asemenea, că morcovii îmbunătățesc vederea, protejează pielea de efectele nocive ale razelor solare și previn riscul de cancer și boli de inimă.

Lapte

Desigur, de cele mai multe ori folosim lapte ca dressing pentru terci sau aditiv la băuturile de ciocolată sau ceai.

Mâncând lapte, în special lapte cald, reducem nivelul de stres. Laptele cald băut înainte de culcare are efect sedativ. În timp ce mulți dintre noi cred că este doar un truc al bunicii sau bunicului de a-i face pe nepoții mici să doarmă, de fapt funcționează pentru că reduce nivelul de stres.

Nuci

Nucile ajută la combaterea multor boli care apar într-un corp tensionat, prin întărirea sistemului imunitar cu nutrienții lor, cum ar fi zincul. Iar îmbunătățirea funcționării sistemului imunitar, la rândul său, ameliorează stresul, deoarece corpul nostru începe să lucreze din greu pentru a lupta împotriva virușilor și bacteriilor cu care ne confruntăm în fiecare zi. Și acest lucru nu se datorează doar nucilor, ci este tipic pentru toate alimentele care conțin vitamina B. Face față oricăror explozii de stres care duc adesea la depresie. De asemenea, nucile sunt foarte bune pentru creierul uman.

Vezi si...  5 fapte despre ceea ce se întâmplă cu corpul sub anestezie generală

Fisticul, migdalele sau nucile sunt foarte bune pentru scăderea nivelului de colesterol. De asemenea, dacă ești vegetarian sau vegan, nucile sunt o sursă excelentă de proteine ​​pentru tine.

nuci
Image by Freepik

Afine

Toată lumea adoră tot felul de brioșe sau plăcinte cu afine, dar le poți consuma și crude, așa sunt și mai sănătoase. Dar de ce afine, te întrebi? Nu doar din cauza culorii și gustului său minunat! Unul dintre avantajele lor – conțin niveluri extrem de ridicate de antioxidanți și vitamina C.

Afinele scad nivelul de cortizol și tensiunea arterială, ceea ce te ajută să faci față stresului. Asadar, daca te straduiesti sa te poti relaxa chiar si in cele mai stresante situatii si in acelasi timp esti foarte preocupata de imbunatatirea sistemului imunitar, consumă afine delicioase!

Vită

Dacă preferați carnea de vită slabă, într-adevăr puteți obține numai proprietăți pozitive dintr-o astfel de dietă. Majoritatea oamenilor consideră carnea de vită ca pe un răsfăț sau ca pe un produs pe care nu l-ar include niciodată în dieta lor. Cu toate acestea, majoritatea dintre ei nu înțeleg cât de sănătoasă și plină de nutrienți este carnea de vită. Printre acestea, desigur, se numără și cele care au capacitatea de a face față stresului.

Carnea de vită conține vitaminele C și E, beta-caroten, precum și acizi grași omega-3 deja cunoscuți nouă. Fiecare dintre aceste componente este renumită pentru ameliorarea stresului, precum și pentru reducerea riscului de boală și depresie. De obicei produsele conțin una sau două substanțe utile, dar aici sunt toate prezente.

Desigur, mai trebuie să fii conștient de cum să gătești carnea de vită în mod corespunzător pentru a evita problemele cardiace care de obicei rezultă din consumul de alimente grase și prăjite. Cel mai bine este să o gătiți pe grătar. Și totuși este imposibil să nu ne amintim că orice, chiar și cel mai sănătos aliment este bun doar cu moderație. Același lucru este valabil și pentru carnea de vită. Dacă mâncați carne, încercați să o alternați cu pește, deoarece ambele ingrediente au capacitatea de a ameliora stresul.

Vezi si...  Pepene verde: Care sunt beneficiile și daunele pentru sănătate

Sparanghel

Sparanghelul se găsește de obicei pe mesele noastre iarna, totuși, în ciuda sezonului, ar mai bine să îl gătiți cât mai des posibil. Sparanghelul este renumit pentru numărul mare de beneficii, totuși, în ciuda acestui fapt, nu este încă foarte popular pe mesele noastre.

Cu toate acestea, dacă în prezent ești în căutarea unui produs care poate ajuta la reducerea nivelului de stres din corpul tău, sparanghelul verde este grozav pentru acest rol. Această legumă frumoasă este incredibil de bogată în acid folic. O porție de sparanghel asigură mai mult de două treimi din aportul zilnic de acid folic. Și cel mai bun lucru care se poate spune despre sparanghel este că este grozav pentru orice fel de mâncare.

Îl poți găti cu orice, de la pui la pește și orez și așa mai departe. În plus, sparanghelul se potrivește de minune cu carnea de vită slabă. Cu toate acestea, alegerea sparanghelului nu este, de asemenea, cel mai ușor lucru, nu îl puteți lua pe primul care se întâlnește. Încercați să cumpărați doar sparanghel mic și foarte fraged.

sparanghel

12 alimente care îți accelerează metabolismul

 

Ciocolată

Ciocolata neagră are mult mai mulți antioxidanți decât unele sucuri de fructe. Dacă mănânci câteva bucăți de ciocolată pe zi, vei face față unei dispoziții proaste. Cu toate acestea, înainte de a cumpăra cutii de ciocolată, este mai bine să cumpărați un baton de ciocolată amăruie de calitate.

Este important să ne amintim că alimentația în timpul stresului trebuie să fie echilibrată și variată. În această listă, veți găsi cu siguranță produse care vă vor ajuta să faceți față stresului și proastei dispoziții! Scrieți în comentarii ce produse pentru combaterea stresului ați adăugat în alimentație.